söndag 7 september 2014

Tänka! Tänka!

I går kom förkylninngen och tog mig, det har bara vartit en fråga om tid.
Så jag senderade dagen med att göra ett nytt mönster av Kapp/kaftan mönstret jag sytt
till mig och gjorde om det till ett rock mönster i herrstorlek.
Jag köpte en ny rulle mönsterpapper och fyra meter av detta tyg som var på rea
hos Ohlssons tyger. Jag fick så bra tips av Christina som jobbar där, hennes råd är
alltid så värdefulla. Så Tack! 
Tänka tänka tänka!!!!! Det var inte helt lätt och det tog nästan allt tyg och mönsterapper.
Jag vet inte hur många ärmar jag klippte ut och det fattades lite och lite till.

Men till slut var jag nöjd och även min modell, vist är det fint med det mycket maskulina
toilen..... kanske vore en höjdare som landstingets nya uppiggande rock.

Sen satte jag i gång med en beställning som jag fått, tyget hämtade jag på 
Tygshopen. ett härligt svart ulltyg med lite struktur i. Jag måste säga att 
jag är riktigt nöjd med resultatet, nu har jag ett fungerande mönster.
så nästa gång går det mycket fortare och lättare.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar