måndag 1 september 2014

Fullt ös!

 Lördagen började med en härlig frukost på Pascal, mitt favorit ställe
Så gott och trevlig och service minded personal. Så har ni inte varit där
så är det ett måste. 
Sen tog vi en romenad i solen ner till Ohlssons tyger och köpte lite nya nålar,
frisselin och lite annat smått och gott. Det blev även en sväng till Tygverket
där jag köpte foder och gittade två bra basmönster.
Väl hemma hos S så blev det mönsterkonstruktion för fodertyg.
Det är inte helt lätt tycker jag, mycket som ska räknas, tänkas på osv.
Men när det väl var klart så var det bara att köra.
Kappan som är beställd börjar ta form, jag åkte hem till mig för att sy både på
lördagen och söndagen. Ändrde lite på små detaljer efter att vi haft fitting i fredags.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar